В Уряді вирішили очистити місто від реклами. У результаті змін кількість білбордів може скоротитися в 10 разів, а на маршрутах реклама залишиться тільки у відведених для цього місцях.
Чисте скло
У Верховній Раді зареєстровано урядовий проект «Про внесення зміни до статті 18 Закону України «Про рекламу» (№3073). Згідно з новаціями передбачається заборонити розміщувати рекламу на вікнах міського громадського транспорту.
Відповідно до змін розміщувати рекламні матеріали можна буде виключно на бічних бортах автобусів, тролейбусів і трамваїв. Разом з тим вагонів метро це нововведення не торкнеться — на їх вікнах реклама залишиться. У Кабміні пояснюють, що проект повинен упорядкувати розміщення реклами на громадському транспорті й при цьому підвищити безпеку при перевезенні пасажирів.
У Кабміну є й інші пропозиції щодо регулювання ринку. Так, ще в червні Уряд підтримав зміни до законів «Про рекламу» та «Про автомобільні дороги», згідно з якими планується істотно обмежити можливості встановлення білбордів.
Зокрема, пропонується заборонити розміщувати засоби зовнішньої реклами на тротуарах, велосипедних і пішохідних доріжках, у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування, над проїжджою частиною автомобільних доріг загального користування, у зоні транспортних розв’язок, мостів, шляхопроводів. Також в Уряді вважають, що поза населеними пунктами рекламні площі повинні розміщуватися не менш ніж за 10 м від краю проїжджої частини.
У Кабміні переконані, що зміни підвищать безпеку дорожнього руху, оскільки реклама не відволікатиме водіїв. У той же час подібні плани викликали неспокій рекламних компаній. На думку оглядачів, така ініціатива може фактично вбити галузь.
Експерти підрахували, що над вітчизняними дорогами встановлено близько 40 тис. рекламних конструкцій. Це становить майже 90% від ринку зовнішньої реклами. Крім того, представники галузі відзначають, що негативний вплив білбордів на водіїв ще слід довести й лише потім ставити питання про зменшення кількості реклами.
Стара ініціатива
Можливо, заради внесення змін Кабміну навіть не доведеться подавати свій проект до парламенту. Схожі пропозиції вже зареєстровані у Верховній Раді. Так, «регіонал» Антон Яценко підготував проект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розміщення зовнішньої реклами на автомобільних дорогах загального користування, а також вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів» (№2182а).
Пропозиції парламентаря практично такі самі, як і в Уряду — необхідно підвищити безпеку на дорогах.
Про те, що слід очистити дорогу від реклами, Прем’єр-міністр Микола Азаров говорив ще у 2010 році, а проект, спрямований проти білбордів, розглядався ще в Уряді Юлії Тимошенко. Проте рекламні агентства продовжують працювати за старими правилами. Тому цілком можливо, що рекламісти й тепер залишаться на старих позиціях.
Джерело: http://www.zib.com.ua